Своевременность включения поворотников

Увімкнення водієм сигналу повороту сигналізує іншим учасникам дорожнього руху (водіям та пішоходам!) про здійснення маневру. Головне призначення поворотника – вчасно дати зрозуміти про ваші наміри. Однак, тривале або несвоєчасне включення може ввести в оману та призвести до аварійної ситуації.

Правила безаварійного керування:

Правило 1: Завжди вмикайте поворотники під час здійснення маневру

  • Навчіть себе це робити підсвідомо, не думаючи, чи є навколо автомобілі, які можуть побачити ваш сигнал, чи ні – просто на перехрестях, при зупинках та початку руху завжди вмикайте поворотник.
  • Це важливо, щоб інші учасники руху (не лише водії, а й пішоходи) розуміли ваші наміри.
  • Часто відсутність сигналу поворотника під час аварії, за наявності свідків призводить до перекладання провини.

Приклади аварійних ситуацій через не включений поворотник:

  • Якщо водій автомобіля, що рухається головною, яка змінює свій напрямок і повертає ліворуч, не ввімкнув лівий поворот і повертає ліворуч, а водій іншого автомобіля, що їде на зустріч другорядною дорогою, розцінив відсутність поворотника як рух прямо – то це неминуче призведе до аварії. Водій, виїжджаючи з другорядної дороги, прийде до висновку, що не створює перешкод автомобілю, який без поворотів рухається прямо.
  • Не слід забувати про пішоходів, вони також орієнтуються за сигналами поворотів. Уявіть, що ви повертаєтеся на перехресті ліворуч (або праворуч) або рухаєтеся в житловій зоні, де знаходяться пішоходи. Без включених поворотів пішохід оцінюватиме автомобіль, як той, що не змінює траєкторію руху, тому рухатиметься, переходитиме дорогу, що може виявитися вельми небезпечним.
  • При перелаштуванні, обгонах –  поворотник необхідно включати.По-перше, це дозволить максимально уникнути зіткнень з автомобілями, що знаходяться у мертвій зоні.

    По-друге, пам’ятайте, увімкнувши поворотник, ви отримуєте перед машиною, що попереду, перевагу першочергового перелаштування на сусідню смугу (якщо вона не включила поворотник раніше).

Правило 2: Поворотник повинен вмикатися заздалегідь перед виконанням маневру та вимикатися відразу після його виконання

  • Заздалегідь – означає настільки, щоб дати зрозуміти іншим учасникам дорожнього руху ваші наміри, так само щоб це не призвело до зміни їхнього руху (гальмування або перебудови).
  • Не вимикання повороту відразу після маневру може ввести в оману інших учасників дорожнього руху.

Приклад аварійних ситуацій при пізньому включенні поворотника:

  • Різкий старт з місця або початок руху, або перелаштування – кількох клацань лампочки поворотника може бути не достатнім, особливо в умовах напруженого руху. Автомобілі, що йдуть позаду, можуть не встигнути відреагувати на дії водія.
  • При здійсненні повороту, зупинки сигнал повороту повинен включатися до натискання на педаль гальма, це дозволить уникнути зіткнення з автомобілями, що йдуть ззаду, і дозволити їм перелаштуватися.

Приклад аварійних ситуацій при ранньому включенні поворотника:

  • Якщо водій автомобіля хоче зупинитися біля узбіччя за перехрестям, то поворотник потрібно включати тільки після проїзду перехрестя, інакше водіям з дороги, що примикає, це може бути сприйнято, як намір повернути праворуч, що може призвести до ДТП.
  • Пізнє вимикання поворотника під час перелаштування чи обгону можуть сприйматися іншими водіями, як намір зупинитися чи повернути.

Про правильність включення поворотника можна також дізнатися з нашого відеоуроку