Як відомо, автомобіль включає в себе основні та допоміжні системи та агрегати. Основні – це ті, при поломці яких автомобіль не здатний нормально функціонувати далі. Наприклад, двигун, якщо він вийде з ладу, машина зупиниться. Водіння у такому разі є неможливим. А при виході з ладу другорядних систем, наприклад, склоочисники або освітлювальні прилади, цілком можна зберегти загальну функціональність транспортного засобу.

Насправді, дуже небезпечно, коли в автомобілі щось ламається на ходу, особливо якщо це якась деталь, що несе або безпосередньо бере участь у русі. Знову ж таки, програма автошколи не включає питання з даної тематики. І не кожен інструктор з водіння розповідатиме вам про безпечний вихід із такої ситуації, ну хіба що в загальних словах.

Дуже часто причиною виходу з ладу автомобіля є погана якість доріг. Ями та вибоїни можуть призвести, як до пробиття коліс, так і до втрати керованості, пошкодження кермової або гальмівної системи.

Отже, давайте розберемося, як же поводитися якщо авто вийшло з ладу і почнемо з найнебезпечнішого випадку…… а саме: відмова під час руху гальмівної системи автомобіля.

Такого не побажаєш нікому, тому стан гальм на вашому автомобілі слід постійно контролювати і не допускати витоку гальмівної рідини. Так ось, якщо в дорозі ви відчули, що машина погано сповільнюється при натисканні на педаль гальма, або педаль зовсім провалюється, то це якраз той випадок, і виходів з цієї ситуації кілька. Перше, за що слід хапатися, так це за ручне гальмо, воно може виступити в якості резервної системи гальмування. Але не варто смикати рукоятку вгору до упору, це тільки заблокує задні колеса і машину може занести або взагалі обірветься трос, і ви можете залишитися без будь-якого гальмівного пристрою.

Можна підняти ручник до положення, в якому ви відчуєте ефект, що гальмує, природно, перед цим скинувши газ. Але ручне гальмо не завжди може гарантувати надійне гальмування, і, щоб знизити навантаження, необхідно паралельно перемикатися на знижені передачі. Таким чином, задіюється ефект гальмування двигуном, що збільшує ефективність гальмування. Також краще включити аварійну сигналізацію, щоб попередити оточуючих про несправність свого автомобіля. Ще, на випадок відмови гальм, на дорогах будують спеціальні тупики, і вам дуже пощастить, якщо в цей момент він виявиться десь поблизу. Тупиком є якась відгалужена ділянка дороги, що веде на підйом, що сприяє природному уповільненню автомобіля. Але іноді виникають ситуації, коли немає часу гальмувати двигуном і відсутній уловлюючий глухий кут, а зупинити машину потрібно якнайшвидше, тоді доведеться вдатися до крайніх заходів, які полягають у гальмуванні з використанням відбійників, бордюрів або опорних стінок (гальмування про перешкоди). Природно, автомобіль буде пошкоджений внаслідок взаємодії бічної частини з перешкодою, але це краще, ніж влетіти під вантажівку, вилетіти за межі дороги на повороті або збити пішоходів. Отже, є сенс пожертвувати залізом замість здоров’я.

Інший, мабуть, найважливіший агрегат у машині, протилежний дії гальмам – це двигун, раптова зупинка, якого під час руху може призвести до небажаних наслідків. Зазвичай мотор різко не зупиняється, а починає «смикатися», що відчутно, і водій може відповідно відреагувати і вжити необхідних дій, а саме зупинитися. Але, якщо раптом так станеться, і двигун заглухне на низькій передачі, то це може призвести до блокування провідних коліс і занесення автомобіля. Тому, як тільки ви раптом помітили неполадки в двигуні вашого автомобіля, якщо двигун почав «чхати» і сіпатися, то необхідно якнайшвидше зупинитися. Інакше можете постраждати і ви, і машина.

У процесі руху так само може виникати така несправність, як заклинила педаль газу. Про це ви можете переглянути відповідний відеоурок від інструкторів Школи водіння Інтенсив.